Kan Vitesse nog failliet gaan?

Eerst zei iedereen dat Vitesse bij degradatie niet meer zou bestaan is dit nog steeds het geval?

2 weken geleden
in: Voetbal
LeonardN
een week geleden
Dit is een vraag die op een bepaalde wijze nergens opslaat.
Elke voetbalclub kan op elk moment failliet gaan. Natuurlijk zal er een grotere kans zijn als men degradeert, aangezien dat vaak inhoudt dat de inkomsten zullen dalen en de kosten (iig tijdelijk) aanhouden.
Maar ook de nr 1 in de eredivisie kan failliet gaan. Of een club die al jaren niet anders doet dan in de amateurklassen spelen. Dus JA Vitesse kan (nog) failliet gaan. Overigens is je vraag enorm vroeg gesteld. Ik zie dat ze vorige week officieel zijn gedegradeerd. De mogelijke financiële impact daarvan is natuurlijk niet de volgende dag merkbaar. Dat zal je pas gaan voelen in het eerste seizoen erna.
Dan blijken inkomsten te verminderen, en of dat op te vangen is.
Als er een of andere Chinees of oliesjeik de boel komt redden* met een paar miljoen is er bijv. weer niks aan de hand.
*Met het idee goedkoop kopen en weer binnen een seizoen of 2 terug naar de eredivisie.
ronron1212
een week geleden
@LeonardN er is meer aan de hand en zo maar een sponsor er is er net na een langdurig proces afgewezen door de KNVB. Vitesse heeft al veel langer financiële problemen. Ik vind het een dikke, vette schande dat de licentiecommissie de deadline om de boel op orde te hebben heeft vervroegd naar half mei. Edwin Reijntjes heeft gezegd dat de oorspronkelijke datum bijna niet te doen is, maar dat ze er alles aan zullen doen het te halen.
https://www.gld.nl/sport/8142339/geld-voor-vitesse-rolt-binnen-ook-van-mensen-van-wie-je-het-totaal-niet-verwacht
ronron1212
een week geleden
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/04/enorme-financiele-problemen-bij-vitesse-rechtbank-maakt-totale-schuld-bekend

Geef als eerste antwoord